Praca zdalna GR II od 01.06.20.(Pani Jola)

Od dnia 1 czerwca w tej zakładce będą mieli Państwo umieszczane zajęcia zdalne dla dzieci z grupy II prowadzone przez Panią Jolę Wawrzyńczak.

Witam Państwa po długiej przerwie i zapraszam do współpracy. Proszę o przekazanie dzieciom słonecznych życzeń z okazji ich święta. Poniżej muzyczny upominek:

https://www.youtube.com/watch?v=18J7GV8Zzvo

Praca zdalna od 22.06.2020 do 30. 06. 2020.

Temat kompleksowy:To już lato.


Zamierzenia:

– utrwalenie znajomości cech charakterystycznych lata,

– rozumienie symboli graficznych – znaków synoptycznych,

– poznanie kolejności dni tygodnia,

– nauka odczytywania prognozy pogody.



1.LATO. Z czym nam kojarzy się lato - swobodne wypowiedzi dziecka.


2. Zabawy z pogodą

https://www.youtube.com/watch?v=88FAq_ECtKU

3. Zabawa rozwijająca wrażliwość słuchową „Jaka będzie pogoda?”- słuchamy prognozy pogody nagranej z TV – rozmawiamy o tym, co zostało przepowiedziane na najbliższe dni, rozwijamy kompetencje językowe, ćwiczymy uważne słuchanie.

https://www.youtube.com/watch?v=wow4kTLVlus

4. Zabawa słuchowa „Odgłosy natury”

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

5. Zaśpiewajmy i zatańczmy do piosenki Fasolki „Lato na dywanie”

https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

6. Zabawa dydaktyczna „Kalendarz pogody” – zaprowadzenie wspólnie z dzieckiem kalendarz pogody,posługując się umownymi znakami.


7. Zabawa ruchowa na podstawie wierszyka „Gimnastyka dni tygodnia”

I. Dziubak – ćwiczenie pamięci odtwórczej, doskonalenie naśladowania.

„Gimnastyka dni tygodnia” I. Dziubak
W poniedziałek dwa podskoki
Wtorek lubi kroki w boki
Środa robi dwa kółeczka
No a w czwartek jaskółeczka
W piątek szybko dwa przysiady
A sobota robi ślady, bo niedziela już tuż, tuż.

8. Rysuj po śladzie np ptaków lub zwierząt,rodzic ołówkiem rysuje ślady ptaków lub zwierząt, dziecko pośladzie rysuje kolorową kredką,



9. Pomysły na letnie prace plastyczne - malowanie,rysowanie, wycinanie na temat dowolny w/g własnego pomysłu.






Praca zdalna gr II od 15.06.2020. do 19.06.2020.


Temat kompleksowy: Zwierzęta egzotyczne.


Zamierzenia:

– Rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt egzotycznych,

– Potrafi rymować,

– Dzieli na sylaby nazwy zwierząt, które wyrzuciło na kostce, a także przelicza sylaby,

– Ćwiczy koordynację wzrokowo- ruchowo- słuchową,

– Czerpie radość i zadowolenie ze wspólnej zabawy.



1.Wysłuchanie wiersza Z. Bronikowskiej, pt.: „Gdzie był Krzyś”



Gdzie byłeś Krzysiu? –

Daleko….

W Afryce, nad rzeką Nilem!

A dwa kroki przede mną kąpały się dwa krokodyle!

Były takie olbrzymie, paszcze miały szerokie jak bramy.

Nie wierzysz?

No to proszę,

Możesz zapytać mamy!

A potem hipopotam po szyję wylazł z błota, aż śmiały się goryle.

Słonie biegały jak konie!

Były zebry, żyrafy, szakale!

A ja – Nie bałem się wcale.

Siedziałem obok mamy i patrzyłem… patrzyłem….

Małpy jadły figi i daktyle,

Nosorożec bawił się w strumieniu, a tygrysy leżały pod palmą.

I lwa widziałem, A jakże!

I chociaż było ciemno, nie bałem go się także.

Ale zabłysło światło i ludzie zaczęli uciekać!

Ja chciałem jeszcze zostać, chciałem jeszcze poczekać, ale mama…..

O czym ty mówisz Krzysiu?
To ci się chyba śniło. Skądże?
Naprawdę to widziałem!
To wszystko w kinie było.
Omówienie treści wiersza.

Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu.



2„Lot samolotem” – zabawa ruchowa / dzieci wykonują ruchy imitujące podróż samolotem/: wsiadają do samolotu – podnoszą najpierw prawą, potem lewą nogę i siadają w kręgu, zapinają pasy – krzyżują ręce na ramionach, włączają silnik samolotu – raz prawą, raz lewą rękę wyciągają przed siebie i cofają, obserwują chmury za oknem – przykładają ręce do oczu tworząc lornetkę, patrzą naprzemiennie raz w prawo, raz w lewo, lecą – rozkładają ręce na boki i poruszają się swobodnie po pokoju.



3.„ Krótki spacer po dżungli”- zabawa pantomimiczna do opowiadania. Dotarliśmy do Afryki. Czas ruszać w drogę, przedzieramy się przez dżunglę / ruchy rękoma na boki/. Musimy być bardzo cicho by nie spłoszyć zwierząt, a także by nie usłyszał nas drapieżnik /idziemy na palcach/. Kogoś słyszę…O! Jaka miła małpka / dzieci naśladują ruchy rodzica: drapią się po głowie, plecach; skaczą na jednej nodze, obunóż/. Dość zabawy – małpka jest bardzo głodna, musimy jej pomóc w zrywaniu bananów z drzewa./zrywamy banany/



4.Zaśpiewajmy „Ambo Sambo”

https://www.youtube.com/watch?v=Njs-CT8szHU



5.Gra „Bananowa Kraina” – Ruszamy dalej w drogę. Przed nami rzeka, musimy ją przeskoczyć /dzieci wykonują skok do przodu /



6.Gra „Skok w dal” – Po drugiej stronie rzeki czekają na nas tratwy / dziecko siada do tratwy; dzieci naśladują machanie wiosłami, z prawej, lewej strony/



7.Zabawa „Woda” – podłoga jest „tratwą” Uwaga! Krokodyl. Wysiadamy z tratw i idziemy na ląd po wodzie /wysokie unoszenia kolan/, a potem po gorącym piasku /lekkie podskoki po podłodze/. Jesteśmy na sawannie.

8.Zagadki

Ryczy bardzo głośno
Długą głową kiwa
On jest królem zwierząt
A jak się nazywa? (lew)

Trąbę z sobą nosi
Lecz nie jest trębaczem
Gdy pójdę do zoo
Pewnie go zobaczę. (słoń)

Dumny dźwiga swe dwa garby
Niczym dwa największe skarby
I jest bardzo w złym humorze
Że trzeciego nieść nie może. (wielbłąd)



9. „Lot samolotem” – powrót do przedszkola. Zabawa ruchowa / dzieci wykonują ruchy imitujące podróż samolotem/: wsiadają do samolotu – podnoszą najpierw prawą, potem lewą nogę i siadają, zapinają pasy – krzyżują ręce na ramionach, włączają silnik samolotu – raz prawą, raz lewą rękę wyciągają przed siebie i cofają, obserwują chmury za oknem – przykładają ręce do oczu tworząc lornetkę, patrzą naprzemiennie raz w prawo, raz w lewo, lecą – rozkładają ręce na boki i poruszają się swobodnie.



Praca zdalna gr II od 08.06.2020. do 12.06.2020.

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: Muzyka jest wśród nas.

ZAMIERZENIA:

-Wyrabianie u dzieci umiejętności aktywnego spostrzegania, rozróżniania i rozumienia zjawisk akustycznych.

-Kształcenie umiejętności swobodnego i logicznego wypowiadania się.

-Kształcenie umiejętności połączenia dźwięku z ruchem.

Propozycje:

*"Piosenki, które znamy i lubimy"-śpiewanie indywidualnie, w duetach z mamą lub tatą wybranych piosenek.


*"Muzyka wokół nas"-słuchanie wiersza Joanny Myślińskiej.

Słońce chowa się za chmurką,
lekko szumią w polu drzewa,
wrzawę czyni kotek z kurką,
wiatr w listowiu pięknie śpiewa.

Dźwięczne nutki na skrzypeczkach
świerszczyk też przygrywa,
ptaszki nucą je w gniazdeczkach
-tak muzyka na nie wpływa.

Swobodna rozmowa z dzieckiem na temat -"Gdzie możemy znaleźć muzykę?".

*"Kompozycje z kółek"-układanie i naklejanie na kartkę wyciętych kółek różnej wielkości i koloru, tworzenie różnorodnych kompozycji.

*Zabawa rozwijająca narządy mowy pt "Komar", na podstawie tekstu Janiny Myślińskiej.

Leci komar: bzyk, bzyk, bzyk,
czasem dziubnie: psyk, psyk psyk.
Będzie swędzieć, że ho-ho,
gdy podrapiesz miejsce to.

Po zapamiętaniu przez dziecko tekstu, kilkakrotnie powtarza wyliczankę, prawidłowo artykułując głoski.

*"Ile razy"-zabawa matematyczna, rodzic uderza w bębenek lub klaszcze. Dziecko liczy i wykonuje odpowiednią liczbę podskoków, przysiadów itp.

*"Muzyka na łące"-spacer z dzieckiem na łąkę, słuchanie odgłosów wydawanych przez owady, naśladowanie ich, rozpoznawanie i nazywanie owadów po wydawanych dźwiękach.






Praca zdalna od 01.06.2020 do 05.06.2020

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: Święto Dzieci

ZAMIERZENIA:

– Uświadamianie, że wszyscy mają równe prawa.

– Uświadamianie, że dzielenie się może sprawiać radość wszystkim.

– Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta

– Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.

Zabawa zamiast zabawek na Dzień Dziecka

Dzień czy choćby popołudnie spędzone w szczególny sposób z dzieckiem, będzie dla niego wyjątkową frajdą; możliwe, że większą, niż największy prezent. Dookoła czyhają na nas i nasze dzieci tysiące reklam – w telewizji, na bilbordach, w sklepach i czasopismach. Czasem trudno nie ulec pokusie i nasze dziecko dostaje kolejną zabawkę, która zajmie jego uwagę zwykle na góra kilkanaście minut. Tymczasem najfajniejsze zabawki i zabawy nie kosztują ani grosza! Najpiękniejszym prezentem dla Twojego dziecka z okazji jego dnia – 1 czerwca – jest wspólna zabawa i czas, który spędzacie razem. Dzień czy choćby popołudnie spędzone w szczególny sposób z dzieckiem, będzie dla niego wyjątkową frajdą; możliwe, że większą, niż największy prezent. Wspólna wycieczka, piknik w gronie zaprzyjaźnionych dzieci, zrobienie teatrzyku, czy inna wspólna przygoda, zostaną w pamięci dziecka na długo, w przeciwieństwie do kolejnej zabawki na półce.

Propozycje

Śniadanie do łóżka

Domowe przysmaki własnoręcznie przygotowane przez mamę i tatę, podane na pięknie nakrytej tacy to miły początek tego szczególnego dnia.

Telegram do malucha

Trzeba go wysłać dzień lub dwa dni wcześniej. Na dzieciach robi piorunujące wrażenie. Przyniesie go rano prawdziwy pan listonosz, zapyta o pannę Marysię czy pana Jasia i wręczy dziecku ozdobny blankiet z wierszykiem lub życzeniami od mamy i taty. Telegramy mogą też przysłać babcia i dziadek oraz dalsza rodzina.

List-laurka

Co każdy maluch chciałby usłyszeć od mamy i taty? Że jest ważny, kochany, że lubimy spędzać z nim czas. Napiszmy o tym – wierszykiem lub prozą, z obrazkami lub bez, jak najprościej. Niektóre dzieci przechowują takie listy jak największe skarby i domagają się wielokrotnego odczytywania.

Zabawki “za 1 zł”, które mogą pomóc w organizacji zabawy z dzieckiem:

Bańki

Dają mnóstwo frajdy małym i dużym. Można skorzystać z gotowego płynu lub zrobić swój metodą prób i błędów. Wystarczy zmieszać wodę z płynem do naczyń i szczyptą gliceryny, lub połączyć wodę i glukozę. Można puszczać bańki przez słomkę, przez końcówkę maminego podłużnego druciaka do mycia naczyń czy butelek, albo… wymyślcie sami i eksperymentujcie!

Balony

Można się nimi bawić na milion sposobów, np. udekorować nimi pokój, namalować na nich śmieszne buźki, z podłużnych – stworzyć śmieszne zwierzątka i potworki. Dmuchajcie, dmuchajcie i jeszcze raz dmuchajcie! Dzieciaki przy okazji ćwiczą mięśnie żuchwy.

Gwizdek

Najfajniejsze są te drewniane. Może macie taki przywieziony z podróży w góry? A może znajdziecie na strychu dziadków Waszych dzieci swój, z dzieciństwa, wystrugany przez wujka? Zabaw jest mnóstwo, np. takie, w których na dźwięk gwizdka ruszamy, stajemy, podskakujemy, omijamy, czołgamy się, klaszczemy, robimy pajacyki, itd. Albo zabawy tematyczne, np. w pana policjanta, który kieruje ruchem. Możecie też naśladować odgłosy natury.

Guma do skakania

Grę w gumę pamiętają chyba wszystkie mamy. Grało się wszędzie: na szkolnych korytarzach, na boisku, na podwórku, w parku. A gdy brakowało osoby do jej trzymania, angażowało się krzesło (zakładaliśmy gumę na nogi krzesła). To świetna zabawa, zadbajmy o to, by nasze dzieci ją poznały.

Recykling

Kręgle z butelek po mleku czy soku, piłka z włóczki albo gazet… Będą potrzebne: butelki PET, np. po mleku czy wodzie, stare gazety do obklejenia butelek i klej, farbki do dekoracji powstałych kręgli. Naszą kulą może stać się kłębek włóczki lub uformowana z gazet piłka. Tor możemy zrobić w domu (np. jeśli na dworze pada) lub na podwórku. Można narysować tor kredą lub wyznaczyć go, np. patykami czy kamieniami.

Zabawki z papieru

Origami, mandale do wypełnienia przez dzieci. Najprostsze zabawki z papieru chyba każdy dorosły pamięta z dzieciństwa – statek, pukawka czy piekło-niebo. Te z pozoru trudniejsze, jak konik, żabka, wiatraczek, można wykonywać wspólnie z przedszkolakiem, korzystając z gotowych instrukcji (np. Joan Sallas „Origami dla przedszkolaków”).

Pacynki

Takie malutkie, na palce, a potem teatrzyk – można je uszyć, np. z kawałków materiału czy starej skarpety. Można też zrobić z papieru albo worka na śmieci, czy torebki na kanapki. Tematyka dowolna – zwierzątka, cyrkowcy, piraci, motylki. A z kartonu można przygotować scenę (na dnie lub w bocznej ściance kartonu wytnijcie okno) i zaprosić domowników na przedstawienie.

Wykonanie instrumentów muzycznych.

Tu przydadzą się np. butelki z różnym wypełnieniem, dzwonki, bębenki – nawet nie podejrzewacie, ile instrumentów muzycznych możecie wspólnie stworzyć. Rurka po papierze czy ręcznikach to idealna trąbka, wystarczy ją udekorować. Do butelek czy pojemniczków z przykrywką możecie wsypać surowy ryż, groch, fasolę, makaron, cukier, kaszę, pestki dyni, słonecznika itd.

WSPÓLNE ZABAWY

Wielki bal

Szczegóły i oprawa zależą od naszej inwencji – można np. zrobić bal przebierańców, na który dorośli przebiorą się za dzieci, a dzieci za dorosłych. Można zbudować z kartonowych pudeł zamek i przebrać balowiczów za rycerzy, księżniczki i smoki albo (dla najmłodszych) pobawić się w farmę, dżunglę lub podwodny świat, poprzebierać maluchy i dorosłych za różne zwierzaki i balować w zaimprowizowanej obórce, wśród lian lub w gąszczach wodorostów.

Domowa cukiernia

Cała rodzina wspólnie robi coś, co dzieci szczególnie lubią – domowej produkcji lody, babeczki czekoladowe, krówki, kruche ciastka z truskawkami.

Zabawa na całego

Na pewno wiesz, czym pasjonuje się twoje dziecko i na jakie zabawy najczęściej cię namawia. Może uwielbia Kubusia Puchatka, Muminki, Harry`ego Pottera? Zainscenizujmy zabawę w ulubionych bohaterów – z przebraniami, dekoracjami, rekwizytami. Niech dziecko obudzi się w Stumilowym Lesie, w Dolinie Muminków, w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. A najważniejsze, żebyśmy się sami dobrze bawili.

Przebieranki

Potrzebne będzie wielkie pudło śmiesznych, charakterystycznych ubrań, aparat fotograficzny, najlepiej taki, w którym od razu można obejrzeć zdjęcia, i dużo fantazji. Do tej zabawy warto zaprosić większą grupkę dzieci i rodziców – wtedy maluchy szybciej się rozkręcają.

Domowe przyjęcie

Może być na niby, tzn. dla misiów, lalek czy aut lub z prawdziwym jedzeniem, które możecie razem przygotować. Pozwólcie dziecku udekorować stół i zerwać polne kwiaty do wazonu. MIŁEJ ZABAWY!!
Przedszkolowo.pl logo